Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Charakteristická poškození vozidel v malých rychlostech
Lexová, Kristýna ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se věnuje dokumentaci a analýze charakteristických poškození vozidel vzniklých při kolizích s tuhými překážkami za nízkých rychlostí. Analýza charakteristických poškození je založena na provedení vlastních nárazových zkoušek s využitím tvarově a materiálově odlišných překážek. Dále se práce zabývá porovnáním výsledků nárazových zkoušek s poškozením typickým pro kolize dvou vozidel při tzv. parkovacích manévrech. Vypracovaná analýza je následně aplikována při hodnocení reálných případů dopravních nehod, které byly v průběhu vyšetřování označeny za pojistné podvody. Práce může dále sloužit jako základ nebo součást komparačních databází.
Car Door Handle FEM Model Creation and Validation for Crash Simulations
Raffai, Peter ; Korouš, Jan (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this master’s thesis was to create a component model of a door handle stiffener used by the Volkswagen concern, which can be used for crash computations. Also to tune its parameters the way, its behavior corresponds the most to the real part’s. In the theoretical part the current regulations of the Euro NCAP are presented, concerning the testing and evaluation of the passive safety of new vehicles. Attention is focused on the evaluation of the side impact barrier tests, where the effect of the door handle stiffener’s damage is reflected the most. Shown are the reasons for the effort to simulate the real behavior of the stiffener, the factors, which initialized the born of the studied problem. The practical part starts with the creation of the FEM mesh of the part based on its 3D CAD model, also describes the requirements for the mesh quality, as well as the used tools and methods. Further on investigated are the characters of real damages of the door handle area during side impacts, based on which the component tests are proposed for the validation of the simulation model. Experimental research consists of the stiffener’s testing for simple bend and twist loads, three specimens each. After the execution of the tests the results get compared with the corresponding simulations. Modifications are made on the model according to the acquired results: refinement of the FEM mesh, new material model usage with failure for shell elements and definition of real material characteristics for the used thermoplastics. The latest obtained simulation dependencies are compared with the measured values again, the results are evaluated at last.
Návrh konstrukce zadního nárazníku osobního vozidla
Tomeš, Jan ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší problematiky nárazníků osobních automobilů. Soustředí se především na nárazové testy RCAR a v současnosti používané konstrukce nárazníků osobních vozidel. Na základě poznatků z rešerše je navrhován koncept zadního nárazníku k designové studii vozu firmy Swell.
Historický vývoj a moderní trendy bezpečnostních prvků osobních automobilů
Máčala, Stanislav ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na bezpečnost u osobních automobilů. Je zde krátce shrnuta historie, dále se zabývám aktivními a pasivními prvky bezpečnosti. Jedna kapitola je věnována komfortním systémům. Jsou zde také zmíněny nárazové zkoušky (tzv. Crash testy).
Validace testovací figuríny - rozdíly v mechanické odezvě člověka
Literová, Lucie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Šorfová, Monika (oponent)
Název: Validace testovací figuríny - rozdíly v mechanické odezvě člověka Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo ověření využitelnosti figuríny Dummy Hybrid III k nárazovým zkouškám v dopravním průmyslu v předním a bočním směru. Metody: V předkládané diplomové práci bylo ke splnění cíle použito experimentálních metod. Měření drobných nárazů bylo provedeno v laboratořích Katedry anatomie a biomechaniky UK FTVS pomocí kyvadla vlastní konstrukce. Měření bylo provedeno na lidských probandech a rovněž na figuríně Dummy Hybrid III. Sledovány byly odezvy v oblasti hrudního obratle Th5 a na temeni hlavy po nárazu kyvadla do vybraných oblastí na těle člověka či figuríny. Nárazy byly provedeny ve čtyřech různých intenzitách do čela, spánkové kosti, hrudníku, ramene a stehna. Měřenou veličinou nárazu byla impaktní rychlost. Sledovanou veličinou odezvy na těle člověka i figuríny, byla velikost vzniklého zrychlení v oblasti hrudního obratle Th5 a na temeni hlavy (occiput). Výsledky: Výsledky této práce rozšířily znalosti v oblasti nárazových zkoušek v dopravním průmyslu. Díky získaným výsledkům byla ověřena vhodnost laboratorního modelu kyvadla k dalším experimentálním měřením, které mohou být využity při nárazových zkouškách. Rovněž byla ověřena validita měřícího řetězce pro po experimentální testování...
Charakteristická poškození vozidel v malých rychlostech
Lexová, Kristýna ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se věnuje dokumentaci a analýze charakteristických poškození vozidel vzniklých při kolizích s tuhými překážkami za nízkých rychlostí. Analýza charakteristických poškození je založena na provedení vlastních nárazových zkoušek s využitím tvarově a materiálově odlišných překážek. Dále se práce zabývá porovnáním výsledků nárazových zkoušek s poškozením typickým pro kolize dvou vozidel při tzv. parkovacích manévrech. Vypracovaná analýza je následně aplikována při hodnocení reálných případů dopravních nehod, které byly v průběhu vyšetřování označeny za pojistné podvody. Práce může dále sloužit jako základ nebo součást komparačních databází.
Usage of cdr systém for traffic accident analysis
Kasanický, Gustáv ; Vertaľ, Peter
Currently underway in Europe legislative and technical preparation, which aims to establish clear rules and requirements for OEM companies. It means, what data should be store in airbag unit, how long and what frequency has to be used for data acquisition. The aim is to prepare clear rules for producers, which should enter into force in 2018. Institute of Forensic Engineering of University of Žilina is one of the pathfinder institution in the Europe, which is actively involved in the introduction of CDR-system in the Eastern Europe and in the countries that use the Slavic languages. It was necessary to verify and demonstrate system functionality in the European conditions. The USI ZU carried out two vehicle crash tests with car from European distribution. The tests are demonstrating the functionality of the CDR-system. The knowledge from tests is going to be used for experts training.
Car Door Handle FEM Model Creation and Validation for Crash Simulations
Raffai, Peter ; Korouš, Jan (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this master’s thesis was to create a component model of a door handle stiffener used by the Volkswagen concern, which can be used for crash computations. Also to tune its parameters the way, its behavior corresponds the most to the real part’s. In the theoretical part the current regulations of the Euro NCAP are presented, concerning the testing and evaluation of the passive safety of new vehicles. Attention is focused on the evaluation of the side impact barrier tests, where the effect of the door handle stiffener’s damage is reflected the most. Shown are the reasons for the effort to simulate the real behavior of the stiffener, the factors, which initialized the born of the studied problem. The practical part starts with the creation of the FEM mesh of the part based on its 3D CAD model, also describes the requirements for the mesh quality, as well as the used tools and methods. Further on investigated are the characters of real damages of the door handle area during side impacts, based on which the component tests are proposed for the validation of the simulation model. Experimental research consists of the stiffener’s testing for simple bend and twist loads, three specimens each. After the execution of the tests the results get compared with the corresponding simulations. Modifications are made on the model according to the acquired results: refinement of the FEM mesh, new material model usage with failure for shell elements and definition of real material characteristics for the used thermoplastics. The latest obtained simulation dependencies are compared with the measured values again, the results are evaluated at last.
Návrh konstrukce zadního nárazníku osobního vozidla
Tomeš, Jan ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší problematiky nárazníků osobních automobilů. Soustředí se především na nárazové testy RCAR a v současnosti používané konstrukce nárazníků osobních vozidel. Na základě poznatků z rešerše je navrhován koncept zadního nárazníku k designové studii vozu firmy Swell.
Historický vývoj a moderní trendy bezpečnostních prvků osobních automobilů
Máčala, Stanislav ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na bezpečnost u osobních automobilů. Je zde krátce shrnuta historie, dále se zabývám aktivními a pasivními prvky bezpečnosti. Jedna kapitola je věnována komfortním systémům. Jsou zde také zmíněny nárazové zkoušky (tzv. Crash testy).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.